Megközelítés

A Kőhegyi Menedékház Pomáz, Szentendre, Annavölgy illetve Lajos-forrás felől körülbelül 1 órányi járásra van. Csak jelzett turistautakon közelíthető meg, amelyek autóval nem járhatóak. Jó szívvel ajánljuk a turistatérkép használatát és sötétben az elemlámpát/fejlámpát is.

Hasznos linkek a tömegközlekedés megkönnyítéséhez:

(Szentendrei HÉV - H5) Pomáz – János-forrás – Kőhegy (zöld turistajelzés)
Táv: 5,1 km, szint: 240 m, kb. 1,5-2 óra

A Szentendrei HÉV-ről Pomázon leszállva, jobb kéz felé indulhatunk a zöld jelzés mentén a Kőhegyre. A városon keresztül vezető úton sorakoznak Pomáz nevezetességei: az 56-os forradalmi emlékmű, az I. Világháborús emlékmű, a klasszicizáló Református templom, a Szerb ortodox templom, a gótizáló Szerb Emlékkereszt, a barokk Római katolikus templom és Plébánia, majd a szintén barokk stílusú Wattay-Teleki kastély.

Beérve az erdőbe, balról sötét horhosok mentén kaptatunk a mélyúton szép tölgyesek között. Kb. 500 méter után érjük el a Lajosforrás felé tartó kék kereszt jelzést. Jobbra kanyarodva a zöld jelzésen a terep kis hullámot vet mielőtt megláthatjuk a János-forrást. Vízmosta gyökerek, szekérút, bal-, majd jobb kanyar következik. Jó meredeken emelkedik az ösvény, és nehezítik a feljutást a guruló kövek, de vigasztalólag hat tavasszal a rengeteg különböző lila árnyalatú ibolya és vadárvácska, kukucskáló sárga kankalin. Hamarosan elérjük a hegy platóját s rajta a Petőfi-emlékművet. Innen gyönyörködhetünk a Pomázra, Szentendrére, a Dunára, tiszta időben még távolabbi kilátásban (filozófiai értelemben is). Aki kitalálja, mit takar a Gomba vagy Napóleon kalapja elnevezés az megpuszilhatja a Menedékház melletti kis tavacskánál az unka-békák királyát, hátha átváltozik.

(Szentendrei HÉV - H5)– Dobos hegy, víztározó – Kőhegy (Sárga sáv)
Táv: 6 km, szint: 250 m, kb. 1,5-2 óra

A hévtől a Vasúti Villasoron haladunk. A turistajelzés a Vasúti Villasor végén bizonytalanul van kifestve. Hogy ezt elkerüljük, mi csak a Harkály utcáig megyünk és azon jobbra felkanyarodunk a Pomázi útig. Itt balra fordulunk. Az út itt kettéágazik, mi a keskenyebb, balra lefelé nyíló ágat választjuk, ez viseli tovább a Pomázi út nevet. Ezen haladva kiértünk a lakott területről és fasorban vezető autóúton haladunk. Jobbra először egy jelzett tanösvény nyílik, de ezen nem térünk le, hanem kissé tovább haladva az út bal oldalán álló fára van festve sárga jelzés. Ezzel szemben nyílik az a földút, ahol jobbra befordulva utunkat folytatjuk. Az út ívesen balra kanyarodik és emelkedik. Hamarosan jobb kéz felől feltűnik a Pataki vagy Vörös villa néven ismert épület, ezt jobb kéz felől magunk mögött hagyva nyílt térségen haladunk előre. Rövidesen szintén jobbra előttünk megpillantjuk egy másik modernebb építésű medencés villakomplexumot, melyet jobb kézről kerülünk. Hamarost kiérünk a Dobos-hegyi víztározóhoz és azt balról kerülve a sárga turistajelzésen folytatjuk utunkat a menedékházig.

(Szentendrei HÉV - H5) Szentendre, autóbuszállomás - Kálvária út buszmegálló (869 v.872 járat) – Dobos-hegy, víztározó – Kőhegyi Menedékház

A buszmegállóban leszállva a város széle és hegyek felé fordulva indulunk el és hamarost egy körforgalomhoz érünk, ahol egyenesen haladunk tovább. Egy bal, majd egy jobb kanyart követően egy hosszú egyenes út vezet fel a Dobos-hegyre, a vízműdombig (balról a Pataki vagy Vörös villa, majd egy másik lakóépület mellett vezet az út.) A vízmű elkerített területét jobbról kerülve már a sárga jelzésen haladunk a Kőhegyi Menedékház felé.

(Szentendrei HÉV - H5) Szentendre, autóbuszállomás – Kéki kőbánya buszmegálló (870 járat)– Dobos-hegy, víztározó – Kőhegyi Mendékház

A buszmegállóban leszállva balra indul a sárga kereszt jelzés. A Bükkös patak hídján áthaladva balra, majd kisvártatva jobbra fordul az út felfelé. Ez a jelzés a Dobos hegyi víztározóig kíséri utunk, majd a sárga turistajelzésen haladunk tovább a Kőhegyi Menedékház felé.

(Szentendrei HÉV – H5) Szentendre, autóbuszállomás  – Bükkös part - Dobos-hegy, víztározó – Kőhegy (kb. 1,5-2 óra)

Az H5-ös HÉV szentendrei végállomására érkezvén az aluljárón át Szentendre belváros felé indulunk a Kossuth Lajos utcán. Majd a Bükkös patak hídjához érve a patak innenső oldalán maradva balra vesszük az irányt (turistajelzés: sárga négyzet). Szerda és szombat délelőttönként itt még a helyi piac forgatagába is belekeveredhetünk. A piacteret elhagyva folytatjuk utunkat a Bükköspart utcán hosszan (idáig tart a jelzett turistaút), hosszan a János utcáig, ahol balra vesszük az irányt egy izgalmas útkereszteződésig. Itt a József Attila utca régi köves meredekén haladunk tovább a Damjanich utcáig, amely a Kálvária utba torkollik. Itt jobbra kanyarodva már meg is pillanthatjuk a Kőhegyet tetején a menedékházzal. Az utca végén a városból kiérve egy körforgalomhoz érünk, ahol egyenesen haladunk tovább. Egy bal, majd egy jobb kanyart követően egy hosszú egyenes vezet fel a Dobos-hegyre, a vízműdombig (balról a Pataki vagy Vörös villa, majd egy másik lakóépület mellett vezet az út.) A vízmű elkerített területét jobbról kerülve már a sárga jelzésen haladunk a Kőhegyi Menedékház felé.

Köhegyiház megközelítés térképe

Kőhegyi Menedékház nagyobb térképen való megjelenítése

Szentendre, Dömörkapui elágazás – Anna-völgy – Kőhegy

Szentendre, Lajosforrás – Kőhegy

Természetjárók figyelmébe:

2015. március 29-től október végéig (a nyári időszámítás ideje alatt) szombaton és vasárnap újra közlekedik a 868-as sz. Szentendre- Dömörkapu helyi buszjárat azzal a feltétellel,

HA a járatra legalább egy menetjegy a Volánbusz bármely pénztárában (pl. Szentendrén) az utazás napján Dömörkapu felé 9:00-ig, Szentendre felé 16:00-ig megváltásra került.

A busz ezekkel a feltételekkel Szentendréről Dömörkapura 9:10-kor, Dömörkapuról Szentendrére 17:25-kor indul, s csak a Lajosforrási elágazásnál áll meg.

A buszjáratnak köszönhetően:

könnyen teljesíthető, sáros időben, babakocsival, kisgyerekkel kényelmesen végigjárható  a Pilisszentlászló (oda a helyközi menetrendi busszal lehet menni Szentendéről) – Öreg-nyílás-völgy – Bükkös-patak – Dömörkapu közforgalom elől lezárt, folyamatos lejtésű erdészeti műút,

Dömörkapuról kiindulva (vagy oda megérkezve) szép túrák tehetők a Kő-hegyre (turistaház), a Vasas-szakadékhoz, Lajosforrásra, a Holdvilág-árok felé, a Sikárosra, Dobogókőre és a Szőke-forrás-völgyön át Dömös felé.

A buszjárat közlekedését, annak igénybevételének módját a Pilis–Visegrádi-hegység turistakalauz (Cartographia) 2014. évi ill. a turistatérkép (Cartographia) 2015. évi kiadása is pontosan közli.